WORDPRESS SEO OPTIMALIZACE

Řešíte otázku, co je SEO? A jakou roli v něm má vyhledávač či dodržování konkrétních pravidel v rámci webu? Pak je zřejmě správný čas na to, abyste nastudovali tuto lekci. Jejím hlavním předmětem je právě seo optimalizace webu. Tu využije každý majitel webových stránek, který to myslí vážně s kvalitním, originálním a věcným obsahem webu, který se co nejsnadněji dostane k cílovému publiku, pro který je určený.

 

Prvním krokem bude vysvělení, co je seo a proč je tolik důležité. Dále se podíváme na tzv. SEO onpageoffpage faktory, díky kterým můžete systematicky budovat kvalitní jméno Vašeho webu, a přispět tím k jeho lepším pozicím ve vyhledávačích. Nakonec Vás čeká 15 tipů na to, jak provést účinnou SEO optimalizaci Vašeho webu. Jdeme na to!

Kliknutím na tlačítko se přemístíte do konkrétní kapitoly této lekce.

CO JE TO SEO?

Pokud zazní SEO či SEO optimalizace, pro mnoho lidí to může být jenom nepochopitelná směsice písmenek. Uvedeme tedy na pravou míru, o co přesně jde. Zjednodušeně řečeno, SEO je zkratka, která vychází z anglického výrazu “Search Engine Optimalization”, tj. optimalizace pro internetové vyhledávače. Jde o strategii majitelů webových stránek, kterým se kvalitně provedená optimalizace vrátí v podobě vyšších pozic webových stránek ve vyhledávačích. Ty totiž SEO doslova milují – zejména světově známý vyhledávač Google, který směle diktuje stávající SEO trendy. Vyšší pozice ve vyhledávačích potom zákonitě vede i k vyšší návštěvnosti webových stránek, jelikož jsou lidem “více na očích”. SEO strategie samozřejmě spočívá v jistých zásadách, které je vhodné dodržovat. Konkrétně například v optimalizovaném kódu webových stránek. Dále v dobře formátovaném textu, který respektuje často vyhledávaná klíčová slova v online světě. Důvod je jednoduchý – pokud lidé vyhledávají přesně to, o čem píšete na webu, zvyšuje se tím docela zásadně pravděpodobnost, že se jim Vámi napsaný (optimalizovaný) obsah při vyhledávání opravdu zobrazí.

SEO OPTIMALIZACE. 

VĚC DŮLEŽITÁ. 

Proč je v současné době SEO optimalizaci kladena tak důležitá role? Vyhledávače jsou totiž považovány za jeden z největších zdrojů návštěvnosti všech webových stránek. Jinými slovy: obrovský počet návštěvníků přijde na webové stránky právě prostřednictvím nějakého vyhledávače (ať už je to Google, Seznam, Yahoo, Bing apod.) Tyto vyhledávače jsou tak nuceny používat pokročilé algoritmy pro pochopení stránek a jejich hodnocení. V souhrnu vyhledávače prostřednictvím těchto algoritmů určují kvalitu jednotlivých webových stránek a podle té je jim přiřazená konkrétní pozice ve vyhledávačích. Pokud tedy není obsah Vašich stránek optimalizovaný, vyhledávače si s ním “nerozumí”. V konečném důsledku to znamená, že lidé sice mohou vyhledávat obsah, který je k dispozici na Vašich webových stránkách, ale vyhledávač jim ho nezobrazí. Jednoduše proto, že Vaše webové stránky díky špatné optimalizaci “nepochopí”. SEO je tedy důležité pro všechny, speciálně pak pro majitele byznysu, kteří potřebují vysokou návštěvnost webu, resp. prodejnost firemních produktů. V následující části lekce Vám prostřednictvím konkrétních tipů prozradíme účinné postupy, jak vylepšit webové stránky z hlediska současných SEO trendů (2019). Rádi bychom Vás uklidnili, že SEO optimalizace nemusí být tak komplikovaná a hluboce technická, jak se na první pohled může zdát. Pro začátek Vám stačí naučit se několik základních tipů (níže). Nemusíte být ničím výjimeční, abyste je zvládli aplikovat do svých webových stránek, a zvýšit tak návštěvnost. Tak směle do toho!

On page SEO

On page faktory představují všechny SEO aktivity, které se dějí či udály přímo na webové stránce. Patří mezi ně tedy samotný obsah webu, tzv. meta tagy (zejm. titulek stránky, popisek stránky a klíčová slova) či URL adresa stránky. Netřeba připomínat, že obsah stránky je jedním z nejdůležitějších faktorů (“Obsah je král!”) – mj. na jeho základě je pak stránka hodnocena jednotlivými vyhledávači a je jí přiřazena konkrétní pozice. Při psaní obsahu stránek je velmi důležitá schopnost pracovat s relevantními klíčovými slovy. Tato by se měla týkat toho, o čem stránky pojednávají, a zároveň, co je ze strany uživatelů internetu často vyhledáváno. Vyhledávač právě díky klíčovým slovům lépe pochopí, o čem obsah stránek je, a zvyšuje se pravděpodobnost, že ho ukáže uživatelům, pro které bude skutečně relevantní. Titulek stránky by měl obsahovat cca 50-60 znaků. Popisek stránky by pak neměl přesahovat 160 znaků. Na výběru správné URL adresy (resp. domény) tolik nezáleží. Přesto je dobré tento výběr důkladně zvážit. O aspektech výběru domény bylo pojednáno v lekci Jak založit blog. Jde tu ale také o správném a srozumitelném názvu jednotlivých podstránek.

Off page SEO

Off page faktory naopak představují všechny SEO aktivity, které se realizují či realizovaly mimo webovou stránku. Mezi nejhodnotnější z nich patří tzv. zpětné odkazy. Tedy odkazy, které na Váš web vedou z jiných stránek, a tak přispívají celkové reputaci webu. Avšak pozor. Velmi záleží na tom, jakou reputaci má u vyhledávačů stránka, která na Váš web odkazuje. Pokud Vás tedy napadla “spásná” myšlenka, že si koupíte velké množství odkazů z nějaké farmy, která je shromažďuje, dobře si to rozmyslete! Namísto zvýšení reputace u vyhledávačů se totiž můžete dočkat penalizace. Tedy jisté sankce za to, že podporujete nelegální zvyšování reputace webu. Tím se zárověň dostáváme k tomu, jaké charakteristiky by tedy měly zpětné odkazy, resp. jejich budování (tzv. linkbuilding), mít? Prvním z faktorů je přirozená cesta vybudování zpětného odkazu (tedy žádné “zaručeně rychlé” cesty). Svoji roli hraje rovněž relevance webových stránek, ze kterých odkaz pochází. Pokud máte například IT firmu a na její web jdou odkazy ze zahrádkářských e-magazínů, asi to nebude “úplně ono”. Také text zpětného odkazu by měl obsahovat náplň Vašeho webu. Odkazy by taktéž neměly mít jeden a ten samý tvar či směřovat na jednu a tu samou stránku.

15 tipů na účinné SEO

Ilustrace královského obsahu webu – člověk dívající se na krásné panorama s velkým sluncem před ním

1) PAMATUJTE: OBSAH JE KRÁL!

Bill Gates kdysi prohlásil, že: “Obsah je král” (Content Is King). Tato legendární fráze pochází z Gatesova slavného článku z roku 1996. Ten predikoval stále se zvyšující zájem o kvalitní obsah v budoucnosti. A právě o ten tady nejvíce jde! Je potřeba, aby byl unikátní, hodnotný a relevantní. Obsah je totiž nejsilnějším faktorem při hodnocení webu různými vyhledávači. Webová stránka se zastaralým a neatraktivním obsahem je “nudná” jak pro návštevníky webu, tak pro vyhledávače. Vraťme se ale také k unikátnosti obsahu webu. Pokud se domníváte, že Váš web může klidně obsahovat okopírovaný text odjinud, mýlíte se. Vyhledávače ani návštěvníky webů totiž nebaví duplicitní obsah. Je zkrátka nezajímavý a nepřináší nic nového. Mimo to si můžete od vyhledávačů “vykoledovat” penalizaci. Pokud naopak vynaložíte úsilí a sepíšete vlastní a originální text k určitému tématu, vyhledávače to poté náležitě ocení. Zvyšuje se rovněž pravděpodobnost, že se v nich umístíte na vyšších pozicích. Pokud je obsah dobře napsán, jeho hodnota se projeví mj. také v tom, že čtenáři jej budou sdílet s ostatními.

Lupa mířící na nápis Google

2) Proveďte poctivou analýzu klíčových slov

V současné době jsou pro vyhledávače určující právě klíčová slova, která v rámci webu používáte. Vaše SEO strategie by tedy neměla zapomínat na důkladný průzkum klíčových slov. Snáze tak web přizpůsobíte tomu, co lidé na internetu skutečně vyhledávají. Jinými slovy: pokud Váš web bude respektovat poptávku (tj. to, co lidé chtějí najít), stane se atraktivnějším nejen pro lidi, ale rovněž pro vyhledávače. Analýzu klíčových slov můžete provádět např. s pomocí nástrojů samotných vyhledávačů, které jsou k dispozici zpravidla zadarmo. V prostředí České republiky je to hlavně Google a Plánovač klíčových slov, ale i Seznam a Návrh klíčových slov. Toto jsou velmi šikovné nástroje na analýzu používaných klíčových slov, jejich konkurenceschopnosti, frekvence vyhledávání, ale i možných alternativ. Pokročilým nástrojem je pak Google Analytics, který Vám kromě klíčových slov pomůže také s komplexní analýzou webových stránek. Lépe tedy porozumíte tomu, co lidé na Vašich stránkách vyhledávají, jak se na nich pohybují apod. Vzhledem k tomu, že se jedná o poměrně pokročilý nástroj, u kterého je potřeba mít alespoň základní přehled o jeho funkcích, doporučujeme Vám absolvovat Kurzy Akademie Analytics. Ty jsou k dipozici zadarmo a jsou výtečným vzdělávacím prostředkem. Pro každé klíčové slovo se snažte najít 10 alternativ. Pokud je Vaším klíčovým slovem např. “šablony pro WordPress”, můžete jej rozšířit i na další příbuzná klíčová slova, jako “responzivní šablony pro WordPress”, “víceúčelové šablony pro WordPress” atp. Myslete také na tzv. “longtailové fráze”. Tedy, snažte se, aby Vaše fráze obsahovala maximálně 4 slova a byla co nejkonkrétnější. Např. fráze “Wordpress šablony” má mnohem větší konkurenci, než fráze “responzivní víceúčelové WordPress šablony”. Při použití druhé zmiňované fráze budete mít tedy daleko větší pravděpodobnost, že se s ní dostanete na lepší pozici ve vyhledávači, než s první zmiňovanou. Ta má totiž vzhledem k její přílišné obecnosti daleko větší konkurenci. Tj. majitele webů, kteří s Vámi budou o pozici ve vyhledávači “zápasit”. Když se budete řídit těmito pravidly, můžete se těšit na lepší pozici ve vyhledávačích. Ovšem, to nemusí být hned. Může to trvat měsíc či ještě delší dobu, než Vás vyhledávače zaregistrují a ohodnotí kvalitu obsahu webu. Pamatujte, že SEO je dlouhodobý a nepřetržitý proces. Nevěřte samozvaným odborníkům, kteří Vám budou slibovat první pozici ve vyhledávačích “už zítra”. Prakticky to totiž není možné.

Monitor na zeleném pozadí se symbolikou rostoucí návštěvnosti

3) Používejte “SEO-friendly” URL

Zkuste si tipnout, který z následujících tvarů URL adres je nejsnadnější na zapamatování:

  • https://mojewebovka.cz/clanek583602
  • https://mojewebovka.cz/?c=8697
  • https://mojewebovka.cz/wordpress-seo

 

…chvilka napětí…

 

Ano, máte pravdu! Je to právě třetí zmiňovaný tvar URL adresy. Je nejsnadněji zapamatovatelná pro návštěvníky stránek, a zároveň nejvíce atraktivní pro vyhledávače. To jsou dvě mouchy jednou ranou! Půjdete tak více vstříc tomu, aby se Vaše webové stránky zobrazovaly na lepších pozicích. O tom, jak jednoduše změnit tvar URL adresy jsme psali v lekci Jak založit blog. Jednoduše jděte do sekce “Nastavení” v levém sloupci WordPress administrace. V podsekci “Trvalé odkazy” pak snadno nastavíte požadovaný tvar URL adresy. 

Nastavení trvalých odkazů ve WordPressu – volba mezi číselnými odkazy, názvy příspěvků a vlastní strukturou
Monitor na žluto-modrém pozadí, ve kterém je předpona WWW a přípony COM, NET a ORG

4) Předem zvažte, zda u domény chcete předponu WWW či nikoli

Jedním ze základních dilemat, která budete řešit před spuštěním webu je, zda stránky budou mít předponu WWW (tj. např. www.mojewebovka.cz) či nikoli (tj. mojewebovka.cz). Co člověk, to jiný vkus. Je tedy zcela na Vás, jaký tvar domény budete preferovat. Z hlediska SEO na tom nezáleží. Žádný z těchto dvou tvarů není upřednostňován. Je však nezbytné si uvědomit, že vyhledávače považují stránku s WWW a stránku bez WWW jako dvě zcela odlišné webové stránky. Proto si vyberte jeden konkrétní tvar a toho se posléze držte. Vámi preferovaný tvar můžete nastavit v sekci “Nastavení” a podsekci “Obecné”. Zde můžete do pole “Instalace WordPressu (URL)”“Úvodní stránka webu (URL)” zadat požadovaný URL.

Obecné nastavení WordPressu s volbou adresy Instalace WordPressu a adresy Úvodní stránky webu
Člověk a vedle něj textová bublina obsahující zkratku SEO

5) Myslete na SEO též u publikace obrázků a videí

K posílení SEO se dají použít nejen obrázky, ale i videa. Jedním z dalších osvědčených SEO postupů je přidávat k textům rovněž mediální obsah. Díky němu je web daleko poutavější pro vyhledávače i návštěvníky. Uznejte samy – “holý text” je prostě nuda. Daleko lépe vypadá s nějakým ilustrativním obrázkem. V první řadě nepoužívejte “objemné obrázky”, tj. snažte se, aby zabíraly pokud možno co nejméně prostoru. Mohou Vám k tomu posloužit některé pluginy sloužící ke kompresi obrázků. O těch jsme psali v lekci Jak zrychlit WordPress (bod 10). Ujistěte se také, zda jsou použité obrázky relavantní k obsahu, který tvoříte – jinými slovy, zda s obsahem souvisejí. Pamatujte na to, že prohlížeče nejsou lidským okem, které se na obrázek podívá a pozná, co na něm je. Prohlížeče obrázky hodnotí na základě toho, jaké jsou u nich popisky. K tomu slouží tag (či atribut) ALT (alternativní text), který byste měli vhodně vyplnit u každého obrázku. Slouží jednak pro účel popisu obrázku, který se na webu z nějakého důvodu nemůže zobrazit a jednak slouží jako popis obrázku pro vyhledávače. Ty podle něj vědí, co se na obrázku nachází a mohou jej správně zaindexovat. Pokud je na obrázku například logo Mojí Webovky, jako alternativní text k němu stačí zadat “Logo Moje Webovka”. Dále máte možnost vyplnit také Titulek (Title). Titulek se zobrazí návštěvníkům webo po najetí kurzorem myši na obrázek. Titulek by měl být stručný a výstižný. V našem případě tedy klidně můžeme ponechat “Logo Moje Webovka”. Samozřejmě je dobré myslet také na název souboru s obrázkem. Lepší je nazvat obrázek “moje-webovka-logo.png”, než např. “IMG-cj873cTz.png”. Pojmenování obrázku učiňte už před nahráním do WordPressu. K procesu zadávání jednotlivých alternativního textu a titulku se dostanete přes sekci “Média” v levém sloupci WordPress administrace. V podsekci “Knihovna médií” pak otevřete kliknutím požadovaný obrázek a vyplníte potřebné. 

Ukázka správného pojmenování médií ve WordPressu
Člověk držící v rukou lupu a hledající na bílém papíře

6) Zkontrolujte nastavení viditelnosti webu

V lekci s názvem Jak založit blog jsme již psali o tom, že WordPress disponuje možností skrýt obsah webových stránek před vyhledávači, a tedy zakázat jim, aby obsah indexovaly a zobrazovaly ve výsledcích vyhledávání. Tato funkce je velmi praktická v případě, že budujete web a potřebujete jej zveřejnit až v okamžiku jeho finalizace. Zásadní problém může nastat tehdy, pokud po dokončení webu zapomenete tuto funkci deaktivovat. Můžete pak dlouho čekat na okamžik, kdy se web začne zobrazovat ve výsledcích vyhledávání…ale bude to “čekání na Godota”. Dbejte tedy na to, abyste v okamžiku spuštění webu měli tuto možnost deaktivovanou. Najdete ji v sekci “Nastavení” v levém sloupci WordPress administrace. Konkrétně v podsekci “Zobrazování”. 

Dostupnost WordPress webu pro vyhledávače – zakázání či povolení prohledávání a indexování obsahu webu
Programátor sedící u notebooku a zabývající se kódem webových stránek

7) Dbejte na to, aby WordPress šablona měla “čistý kód” a respektovala zásady SEO

WordPress je v dnešní době tak rozšířený a populární, že si můžete založit webové stránky takřka “lousknutím prstu”. Při výběru vyhovující šablony a pluginů však dbejte na to, aby byly “SEO-friendly”, tj. aby respektovaly alespoň základní SEO pravidla. Šablona, kterou si vyberete by měla mít “čistý” a validní kód. Tedy takový, který je srozumitelný pro vyhledávače a usnadňuje jim orientaci na Vašem webu. Měla by také respektovat zavedené používání tagů H1 až H6. Tedy tagy H1 používat pouze u nadpisů a skrze ostatní tagy přehledně členit obsah stránky, aby mu vyhledávače co nejlépe porozuměly. A jak toto poznáte? Mnohdy si stačí přečíst propagační materiály či dokumentaci k šabloně přímo od vývojářů. Nespočet šablon pravidla SEO respektuje a jsou vyvíjeny tak, aby Vám co nejvíce usnadnily práci, tedy snahu se zviditelnit ve vyhledávačích. To samé platí pro pluginy, které společně se šablonou používáte. Ty by jakkoli neměly komplikovat srozumitelnost webu pro vyhledávače, stejně jako jeho rychlost, bezpečnost apod.

Bílý zámek na růžovém pozadí

8) Dodržujte zásady WordPress bezpečnosti

Google i ostatní prohlížeče se zasazují o to, aby byl online svět, pokud možno, co nejvíce důvěryhodný. Standardem je v tomto směru protokol HTTPS. Tedy protokol, který výrazně zlepšuje zabezpečení webu. Konkrétně tím, že umožňuje bezpečenou komunikaci v počítačové síti. Do detailu: Šifruje komunikaci webového prohlížeče s webovým serverem. Google tedy při hodnocení webových stránek zákonitě přihlíží k tomu, zda je na doméně aktivované šifrování skrze protokol HTTPS. Vřele doporučujeme jej mít aktivní. O dalších zásadních faktorech správného zabezpečení WordPress webu se můžete dočíst v lekci Jak zabezpečit WordPress.

Muž vysvětlující, jak vhodně optimalizovat web

9) Vylepšete rychlost načítání webu

Pokud si v průběhu načítání Vašich webových stránek můžete v klidu odskočit na WC nebo udělat kafe, něco není v pořádku. Pomalé stránky demotivují návštěvníky i vyhledávače. Ti pak raději z Vašeho webu odejdou, než aby zažívali frustrující okamžiky u “převalujícího” se kolečka symbolizujícího načítání webu. Vyviňte tedy maximum úsilí, abyste co nejvíce zrychlili Vaše stránky. To se pak promítne i na jejich hodnocení. Více o tom, jak zrychlit WordPress se dozvíte v samostatné lekci Jak zrychlit WordPress.

Šachové figurky vyskládané vedle sebe

10) Zaměřte se na konkurenci

Konkurence je velká…a tak je řada na Vás, abyste vyložili na stůl postupku. Když zadáte do vyhledávače (např. Google) klíčová slova, na která cílíte (viz bod 2 tohoto návodu), najde Vám celou řadu webů, které právě s těmito klíčovými slovy operují. Zaměřte se na prvních deset výsledků vyhledávání. Ty jsou Vaší největší konkurencí – seznamte se. Pokud Vaší konkurenci budete chtít “předběhnout”, musíte provést takovou optimalizaci stránek, aby se Vám to povedlo. Nechte si čas na důkladnou analýzu konkurenčních stránek, které se zobrazují na předních příčkách ve vyhledávači. Zkuste si položit pár otázek, jako např.: Proč mě porazil ten první? V čem je lepší? Co dělá jinak než já? apod. Pokud se budete dobře inspirovat těmi, kteří Vás porazili a snažit se produkovat lepší, unikátnější obsah, dost možná se Vám za nějaký čas poštěstí a předběhnete je. Hodně štěstí!

Mobilní telefon na světle modrém pozadí s uspořádanými barevnými dlaždicemi

11) Mějte responzivní web, který si rozumí s mobilními zařízeními

Pokud Vaše webové stránky ignorují současný trend “Mobile first” – tedy mobilní zařízení především – může Vám to pěkně zkomplikovat život. Google totiž responzivitu webu hodnotí jako jeden ze zásadních faktorů kvality webu. Ohleduplnost vůči mobilním zařízením Vám tedy může výrazně napomoci při cestě za lepšími pozicemi ve vyhledávačích. Naopak, neohleduplnost vůči mobilním zařízením může Váš web “zadupat” hluboko pod akceptovatelné příčky ve vyhledávači. Zkrátka, žijeme v době, kdy většina “online lidí” přistupuje na internet skrze mobilní zařízení, ať už je to tablet či mobilní telefon. Google si tento trend uvědomuje a prosazuje jej.

Vyhledávací okno na zeleném pozadí

12) Ukažte web vyhledávačům

O co tu jde? Abyste se ve vyhledávačích “blýskli”, musíte jim o sobě dát nejprve vědět. Něco jako: “Haló, tady jsem, všimni si mě!”. Tím prvním, na co se musíte zaměřit, je zkontrolování nastavení viditelnosti webu (tj. bod 6 tohoto návodu). Pokud máte v administraci WordPressu povoleno, aby byla stránka vyhledávačům zpřístupněna, je nyní na řadě návštěva bota (tedy robota, který stránky prozkoumává), hodnocení obsahu a indexace webu do katalogu. Indexaci si můžete představit jako zařazení webu do “knihovny”, kterou vyhledávač spravuje. To však může někdy trvat delší dobu, než očekáváte. Z tohoto důvodu se jeví jako rychlejší a efektivnějí cesta zadat stránku do knihovny manuálně. U Googlu tak můžete učinit přes speciální stránku sloužící pro přidání URL webu. U českého Seznamu pak můžete využít obdobnou stránku, která Vám umožní přidání stránky do vyhledávání. Ručním zadáním webových stránek také snížíte pravděpodobnost, že web bude “zaškatulkován” jako SPAM.

Ilustrace souboru Sitemap – různé stránky patřící k jednomu webu

13) Vytvořte soubor Sitemap XML (mapu webu)

Tzv. “Sitemapu” si můžete jednoduše představit jako seznam (či dokument), který obsahuje všechny stránky, které patří k webu. S nadsázkou jej můžeme označit za jakýsi “telefonní seznam”. Slouží jak návštěvníkům stránek, tak samotným vyhledávačům. Konkrétně pro lepší porozumění tomu, o čem Váš web vlastně je a jak se na něm orientovat. Zejména vyhledávače přítomnost souboru Sitemap ocení, a to když web “prozkoumávají”. K základním pravidlům zacházení se “Sajtmapou” patří to, že by měla být neustále aktualizována, stejně jako přístupna ze souboru robots.txt. Soubor Sitemap lze vytvořit ručně, anebo k tomuto účelu použít osvědčené pluginy. Jedním z takových je: Google XML Sitemaps.

Džus s ledem na stole

14) Získávejte “SEO Juice”

Že jste nikdy neslyšeli pojem SEO Juice nebo Link Juice? Tyto vyjadřují hodnotu, kterou si Váš web vybudoval skrze odkazy. Jednak ty, kterými na Vás odkazují jiné webové stránky. Pro vyhledávače je to zpravidla známka větší atraktivity webu. Tím spíše, pokud na Váš web odkazuje jiný web s dobrou reputací, který je “očích” vyhledávače kvalitním zdrojem. Přitom nejde ani tak o množství takových odkazů. Jde právě o kvalitu zdrojů, které na Vás odkazují. Tedy pokud na Vás budou odkazovat weby, které mají obecně špatnou reputaci, můžete si s tím u vyhledávačů spíše přihoršit, než-li přilepšit. Do SEO Juicu ale spadají rovněž interní linky – tj. odkazy uvnitř webu, které odkazují na jiná místa (stránky) na webu. A jak můžete získat pro Váš web šťavnatý SEO Juice? Například spoluprací s jinými weby, které mají dobrou pověst nebo tvorbou kvalitního, důvěryhodného, a zejména užitečného obsahu, který druhým pomáhá a přináší jim něco nového. Ještě jedna důležitá poznámka: Pokud chcete získat kvalitní SEO Juice, budujte linky přirozeně. To nejhorší, co pro sebe můžete udělat, je kupování zpětných odkazů z pochybných farem s odkazy. Pokud Google (a popř. jiné vyhledávače) zjistí, že používáte podobné praktiky, můžete dostat sankci a pouze si “zkomplikujete život” a zhoršíte pověst Vašeho webu. A ještě jedna věc: Pokud chcete budovat kvalitní strukturu odkazů na Vašem webu, nepoužívejte pro odkazy nicneříkající pojmenování, jako např. “Klikněte zde”, ale pojmenujte je konkrétně, jako např. “Návod na zrychlení WordPressu”. Tak Vašemu linku vyhledávače daleko lépe porozumějí. A konečně, pokud někam odkazujete, ale nechcete sdílet SEO Juice, používejte atribut rel=”nofollow”, který dá vyhledávačům najevo, že jej nechcete sdílet.

Otazník v bílé bublině na modrém pozadí

15) Čerpejte rady, tipy a triky z dalších věcných zdrojů k problematice SEO

Jakmile začnete problematice SEO rozumět, budete čím dál více motivováni k tomu, abyste se ve schopnostech správně optimalizovat webové stránky pro vyhledávače neustále zdokonalovali. Snadněji tak “vychytáte” nedostatky Vaší konkurence, které tímto můžete někdy až překvapivě snadno “sebrat vítr z plachet” a předběhnout. Mějte také na paměti, že WordPress SEO potřebuje čas. Po zavedení konkrétních a osvědčených SEO postupů je zapotřebí počkat nějakou dobu, než se začnou dít reálné změny na pozicích ve vyhledávačích. K dalšímu prozkoumání doporučujeme pro začátek např. následující zdroje:

  • Yoast SEO – obecně používaný plugin, který je zadarmo a pomáhá s realizací optimalizace SEO v prostředí WordPressu,
  • SEOPress – výborný plugin, který je k dispozici zadarmo i v pokročilejší, placené verzi a patří mezi ty nejlepší,
  • Google XML Sitemaps – kvalitní a šikovný plugin, který pomáhá s generováním Sitemap,
  • Jak zrychlit WordPress – lekce našeho návodu, která Vám poradí, jaká opatření přijmout, abyste zrychlili Vaše webové stránky,
  • Jak zabezpečit WordPress – lekce našeho návodu, která Vám pomůže se zabezpečením Vašich webových stránek.

Poslední aktualizace: 

30. ledna 2019

TĚŠÍME SE NA SPOLUPRÁCI.